Framgångsrik jobbjakt i Järva idag

larsson_joakim

Dagens jobbjakt i Järva har resulterat i 42 praktikplatser och 34 jobb har hittats i Solna, Kista och Rinkeby gemensamt. Bara i Rinkeby har 22 nya jobb hittats, än så länge. Det är mycket positivt med initiativ av detta slag och dagens resultat visar att företagen i Järvaområdet känner framtidstro genom att de är beredda på att anställa, trots lågkonjunkturen.

AcadeMedia är ett företag som hittar nya jobb och praktikplatser genom jobbjakter i olika delar av Sverige.
Dagens jobbjakt i regi av AcadeMedia är ett gott exempel på hur man kan ta tillvara på lokalt engagemang i ett område.
Men mer kan och måste göras. Runt om i Järva finns många människor med en stor idérikedom, initiativkraft och arbetslust och med vilja att starta företag och för alla dem måste vi skapa goda förutsättningar för företagande. Exempelvis kommer Familjebostäder att bygga om Rinkebystråket till ett mer företagsvänligt stråk med lokaler i bottenvåningarna.
De som bor och verkar på Järva kommer nu att inbjudas till dialog om hur man kan utveckla området. Dialogen genomförs från den tredje till den sjunde oktober i Rinkeby folkets hus. Dialogen är öppen klockan 11-20 dessa dagar och är ett samarbete mellan Stockholms stad, de kommunala bostadsbolagen och hyresgästföreningen.

Läs mer om dialogen på: www.jarvadialogen.se >