MP är tydligen riktiga bakåtsträvare

sakalaReplik till Jakob Denckers insändare “Mer kollektivtrafik – inte ökad bilism”.

MP (med Dencker i spetsen) har blivit ett parti helt utan framtidsvisioner då han tydligen på fullt allvar tror att om ca. 15 år (när “Förbifart Stockholm” blir klar) kommer bilarna mestadels att drivas på bensin. Det är inte bilar det är fel på utan avgaserna dvs. drivmedlet. Redan nu har vi el-bilar (vilka jag personligen tror på) och utvecklingen går vidare. Dessutom vill han då gärna fortsätta skicka all trafik via Essingeleden istället. Notera att denna trafik (utan Förbifarten) skulle ÄNDÅ gå via E4 dvs. förbi Akalla, fast med omfattande köer istället, eftersom Stockholm (som alla andra ställen) utvecklas hela tiden.

Stockholmare behöver både spårbunden kollektivtrafik och vägar för övrig trafik. Jakob Dencker kanske inte känner till att även bussar och taxi (vilka räknas som kollektivtrafik) använder vägar. Förbifarten är väldigt viktig för Stockholms utveckling och får stöd av både allianspartierna och socialdemokraterna. Därför stödjer jag, som nästan alla stockholmare, detta projekt helhjärtat.